Balatonalmádi már a 19. század végén is, mint turisztikai attrakció: nevezetesen fürdő- és gyógyturisztikai fókuszú településként alakult „újra” a korábbi szőlőtermesztési funkciók helyett.
Ennek a hagyománynak a továbbvitele elengedhetetlen feladatunk. Balatonalmádi jövőjének egyik legfontosabb záloga a turizmus. A városnak sok meglévő erőssége, de sajnos gyengesége is van, viszont rengeteg lehetősége lehetne utóbbiakat orvosolni. Ehhez a hosszú távú munkához kell olyan forrásokat keresni, amelyek nyomán a helyi szakemberek munkája mentén újra régenvolt fényében tündökölhetne szeretett városunk.
A város erősségei:
- Budapest, Veszprém, Győr közelsége
- Hagyományok, villák, régi épületek
- Mikroklíma
- Erdők, ligetek, hosszú vízpart
- Szálláshelyek (szállodák, magánszálláshelyek)
- Éttermek
- Művészeti fókusz
- Vonat és busz közlekedés
Gyengeségek:
- Kiemelt turisztikai attrakciók (max 2-3 darab) hiánya
- Városközpont hiánya
- Tőkehiány
- Infrastrukturális hiányosságok
- 3-4 hónapos szezon
- Reputáció hiánya
- Várossal egyértelműen azonosítható rendezvények hiánya
Lehetőségek:
- Identitás újraalkotása
- Lakossági aktivitás
- Közösségi tervezés
- Hírnév építés – városmarketing
- Települési együttműködések
- Ökológiai szemlélet
Veszélyek:
- Erős konkurencia (Füred, Tihany, Siófok, Badacsony, stb.)
- Munkaerőhiány
- Tömegturizmus vs. minőségi turizmus egyensúlya